کمپرسور های برند بیتزر (Bitzer Compressor)

در صنعت برودت و تهویه مطبوع کشورمان یکی از متداول ترین کمپرسورهایی که در سیستم های برودتی مانند سردخانه و چیلر، نصب می شود، کمپرسور بیتزر است. این کمپرسور ها از سال 1934 در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شد. با گذر زمان این کمپرسور ها با نیاز های جدید تطبیق داده شده تا به امروز که در دنیا از بهترین کمپرسور های برودتی به شمار می رود. کمپرسور بیتزر از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و اکثر مشاورین و تکنسین های سیستم های برودتی، کمپرسور بیتزر اصل و اورجینال را پیشنهاد می دهند. به کمپرسور بیتزر اصطلاحا موتور بیتزر نیز می گویند. موتور بیتزر آلمان سال هاست وارد کشور شده و از همان ابتدا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده اند.

همچنان پس از سال ها برند بیتزر کمپرسور هایی تولید می کند که روز به روز بر کیفیت آن افزوده شده و با اکثر گازهای فریونی و روغن های برودتی سازگاری دارد. کمپرسور های بیتزر چه از لحاظ نوع تکنولوژی و چه از لحاظ ظرفیت و توان تولید سرما، از طیف بسیار متنوعی برخوردار است. به همین علت تولید کنندگان و تکنسین های تجهیزات برودتی و تهویه مطبوع، می توانند بهترین کمپرسور بیتزر را انتخاب و بر سیستم خود نصب کنند. در ساخت انواع مینی چیلرها، چیلر های تراکمی آب خنک و هوا خنک صنعتی و تهویه مطبوع، سردخانه های فریونی، کندانسینگ یونیت ها و … استفاده می شود.

شرکت بیتزر محصولات برودتی نظیر، انواع کمپرسور های پیستونی (باز و نیمه بسته و بسته)، کمپرسور اسکرو، کمپرسور دو مرحله ای، کمپرسور اسکرال، روغن کمپرسور و … را تولید می کند که در این بین، کمپرسور سیلندر پیستونی نیمه بسته، کمپرسور کامپکت اسکرو، کمپرسور دو مرحله ای و روغن های بیتزر در بازار ایران به طور متداول موجود هستند.

مزیت کمپرسور های بیتزر نسبت به دیگر برند ها

از ویژگی های کمپرسور بیتزر می توانیم به قابل اطمینان بودن، عمر طولانی، انعطاف پذیری، حفاظت از محیط زیست، استفاده از مواد اولیه با کیفیت در ساخت، قیمت مناسب، صدا و لرزش کم، مصرف انرژی پایین، نگهداری آسان، بهینه سازی برای کاهش اتلاف انرژی اشاره کرد. کمپرسورهای بیتزر که در بازار تحت عنوان موتور بیتزر نیز شناخته می شوند، از نوع کمپرسورهای باز یا نیمه باز هستند که به راحتی قابل تعمیر می باشند که به همین دلیل است که این کمپرسور ها دارای خدمات پس از فروش مناسب هستند. قطعات داخلی این کمپرسور ها به راحتی پیدا شده و می توانید با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید. کمپرسور بیتزر با انواع گازهای مبرد و روغن های روان کننده سازگاری دارد.

5 نکته خرید کمپرسور بیتزر

اگر کمپرسور سیستم شما دچار خرابی یا سوختگی شده و می خواهید کمپرسور بیتزر را جایگزین نمایید، یا برای اولین بار می خواهید برای سیستم خود کمپرسور بیتزر بخرید، می توانید به نکات زیر توجه کنید :

نکته اول : موتور بیتزر آلمان کیفیت بسیار بالایی دارد و تا سال ها می تواند بدون مشکل و خرابی کار کند، بنابراین اگر در مدت کمی دچار خرابی یا سوختگی شده باید توجه داشته باشید که سیستم شما ایراد دارد. اگر سردخانه و یا چیلر به درستی طراحی شوند، هم سیستم و هم کمپرسور بیتزر، تا سال ها بدون مشکل کار خواهند.

نکته دوم : سیستم برودتی اصولی با کمپرسور بیتزر هم نیاز به سرویس دوره ای و سالیانه دارد، بنابراین حتما برنامه سرویس و نگهداری را در اولویت قرار داده و سلامت کمپرسور بیتزر و سیستم خود را تضمین کنید.

نکته سوم : زمانی که موتور بیتزر می سوزد، حتما از مراکز معتبر بخواهید جهت باز کردن، تعمیر کمپرسور و سپس نصب مجدد آن اقدام نمایند. متاسفانه برخی افراد در ازای گرفتن هزینه پایین تر، اقدام به انجام این کار کرده و نکات لازم را در هنگام نصب مجدد کمپرسور، رعایت نمی کنند و شما را دچار ضرر های مالی خواهند کرد.

نکته چهارم : برای انتخاب مدل کمپرسور بیتزر حتما از مشاورین صنعت برودت مشورت بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید، اندازه و ظرفیت کمپرسور باید کاملا با سیستم شما مطابقت داشته باشد، کمپرسور بزرگ یا کوچک از عملکرد صحیح و استاندارد سیستم کم می کند.

نکته پنجم : جهت شارژ گاز و یا شارژ روغن حتما از مراکز معتبر و اورجینال جهت خرید گاز و روغن اقدام کنید. گاز یا روغن غیر اصل و تقلبی عمر سیستم و در نتیجه عمر کمپرسور بیتزر را کاهش می دهد.

انواع کمپرسور های بیتزر

کمپرسور بیتزر آلمان در انواع مختلفی تولید می شوند اما از انواع مختلف کمپرسور های بیتزر، فقط 3 نوع از آن، در ایران موجود و به فروش می رسد که عبارتند از نوع سیلندر پیستونی، نوع اسکرو و نوع 2 مرحله ای که در سیستم های برودتی کاربرد دارند. تمامی مدل های این 3 نوع کمپرسور در کالابرودت موجود و به فروش می رسد. برای خرید و یا مشاهده کاتالوگ هر مدل کمپرسور بیتزر می توانید به صفحه مدل مربوطه در سایت مراجعه کنید.

موتور بیتزر آلمان در فروشگاه اینترنتی کالابرودت در 3 دسته پیستونی، اسکرو و دو مرحله ای به فروش می رسد. برای خرید کمپرسور بیتزر می توانید از گروه صنعتی سپاهان سرما قیمت و موجودی آن را استعلام بگیرید.

کمپرسور پیستونی بیتزر

متداول ترین نوع کمپرسورهای بیتزر که بیشترین استفاده را دارند، کمپرسور نوع سیلندر پیستونی بیتزر است. این نوع کمپرسور بیتزر، با استفاده از مکانیزم رفت و برگشت پیستون در داخل سیلندر، برای فشرده سازی مبرد استفاده می کند. این کمپرسور ها طوری طراحی شده اند که برای انواع مبرد های فریونی سازگار بوده و از سیلندر و پیستونی جهت متراکم سازی این مبرد ها استفاده می شود. به این نوع کمپرسور های بیتزر، رفت و برگشتی نیز می گویند. کمپرسور پیستونی bitzer در دو نوع y دار و بدون y در بازار ایران موجود هستند؛ تفاوت دو سری در گازهای مبرد سازگار با آن‌هاست. در سری بدون y کمپرسور با گاز R22 و در سری y دار کمپرسور با گاز های R407 و R134 و R404 و R507 سازگار است.

این کمپرسور از نوع نیمه بسته است یعنی قسمت الکتریکی و مکانیکی کمپرسور در یک پوسته قرار دارد. این کمپرسور ها به جز یک مدل همگی 3 فاز بوده و با برق تکفاز کار نمی کند. همچنین کمپرسور های پیستونی بیتزر از ظرفیت 1.5 اسب بخار تا 70 اسب بخار تولید و به بازار فروش عرضه می گردند. در مدل های جدیدی که این کمپرسور های بیتزر تولید شده اند، نسبت به مدل های قدیمی تر، میزان صدای آن ها کمتر شده، در دماهای بالای کندانسور عملکرد بهتری دارد و از قطعاتی جهت سایش کمتر داخل آن استفاده شده است.

کمپرسور اسکرو بیتزر

کمپرسور های اسکرو بیتزر یکی از انواع کمپرسور های برودتی بوده که معمولا در چیلر های تهویه مطبوع و چیلر های صنعتی استفاده می شود. کمپرسورهای اسکرو معمولا در جاهایی استفاده می شوند که نیاز به حجم هوای متراکم زیادی باشد و کمپرسورهای سبلندر پیستونی جوابگوی این نیاز نباشند. کمپرسور اسکرو بیتزر با داشتن قابلیت بسیار فوق العاده و بی نظیر خود یعنی کم صدا بودن، توانسته در بسیاری از صنایع، کاربرد فوق العاده ای داشته باشد. طراحی کمپرسور اسکرو بیتزر در برگیرنده مزایای ماشین‌های با جابه جایی مثبت و دوار است که استفاده از این نوع کمپرسور برای رنج گسترده‌ای از کاربری‌ها و فرایندهای گازی مناسب می‌سازد.

کمپرسور 2 مرحله ای بیتزر

کمپرسور های دو مرحله ای که نام دیگر آن دبل استیج (two-stage)  است، که همانگونه که از اسمش مشخص است، فشرده سازی گاز مبرد را در 2 مرحله انجام می دهند و بیشترین کاربرد آن ها در سیستم های زیر صفر مانند تونل انجماد است. این نوع کمپرسور بیتزر، برای دماهای بسیار پایین یعنی رنج دمایی منفی 22 تا منفی 70 درجه سانتی گراد مناسب است و در سردخانه هایی مانند سردخانه بستنی و تونل های انجماد کاربرد دارند. رنج ظرفیت این کمپرسور ها از ۵ تا ۶۰ اسب بخار است.

کمپرسور 2 مرحله بیتزر از یک الکتروموتور، سیلندر و پیستون تشکیل شده است که با حرکت پیستون ها درون سیلندر عملیات فشرده سازی مبرد صورت می گیرد. سیلندر های کمپرسور دو مرحله ای بیتزر به صورت فشار پایین و فشار بالا می باشند، که به فشار پایین ها LP و فشار بالا HP می گویند. از کمپرسور دو مرحله ای برند بیتزر در سیستم های زیر صفر استفاده می گردد، و نیاز است که کندانسور و اواپراتور کمپرسور های دو مرحله ای متناسب با آن طراحی گردند تا سیستم راندمان و بازدهی مطلوبی را داشته باشد.

چگونه کمپرسور بیتزر مناسب را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب مناسب ترین کمپرسور بیتزر برای سردخانه فریونی، چیلر تهویه مطبوع و یا هر گونه دستگاهی دیگر، باید دانشی اولیه از مباحث مکانیک سیالات و سیستم های برودتی بدانید. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که انتخاب کمپرسور بیتزر برای سیستم برودتی خود را حتما بدست متخصصین این کار بسپارید. انتخاب غلط کمپرسور، باعث بروز خسارات مالی زیادی خواهد شد، زیرا کمپرسور بزرگ و یا کوچک برای سیستم سردخانه یا چیلر شما مضر بوده و باعث آسیب رسیدن به دیگر بخش ها و دستگاه های سیستم برودتی می شود.

متخصصان سیستم‌های برودتی پس از محاسبه ظرفیت برودتی مورد نیاز و میزان دمای مورد نیاز در محیط سردخانه و یا آب سرد شده چیلر، منطقه‌ای که سیستم در آن نصب می‌شود و مبرد مورد نظر، از دو راه مسیر برای انتخاب موتور بیتزر استفاده می‌کنند. یکی از روش های مهم انتخاب کمپرسور بیتزر مراجعه به کاتالوگ این شرکت است. تمامی فایل های مربوط به این کاتالوگ ها در وب سایت شرکت بیتزر قابل دانلود شدن است. همچنین شرکت بیتزر نرم افزار انتخاب محصولات خود را نیز توسعه داده است که امکان مشاهده آفلاین مشخصات فنی تمامی محصولات از جمله نقشه انفجاری کمپرسورها را مهیا نموده است. همچنین این اطلاعات در وبسایت رسمی این شرکت بصورت آنلاین نیز در دسترس است.

کمپرسور بیتزر در سردخانه

سردخانه برای آنکه بتواند سرما تولید کند تا محصولات داخل آن به خوبی نگهداری شود، نیاز به سیستم برودتی دارد. از طریق کارکرد همین سیستم برودتی، گرمای داخل اتاقک سردخانه گرفته می شود. کمپرسور قلب سیستم برودتی ست که مبرد گازی را از اواپراتور دریافت و متراکم می کند. سپس مبرد فشرده شده آماده ورود به کندانسور سردخانه می شود. موتور سردخانه بیتزر یکی از باکیفیت ترین و قدیمی ترین کمپرسورهای سردخانه محسوب می شود. کمپرسور های سمی هرمتیک سیلندر پیستونی بیتزر در سردخانه ها نصب می گردد که هم مدل زیر صفری و هم مدل بالای صفری دارد. برخی از مدل های زیر صفری دارای اقلام اضافی همانند CIC، هیتر، اویل پرشر الکترونیکی و شیر تزریق بوده تا بتواند دماهای بسیار پایین را در سردخانه فراهم نماید. برای استعلام قیمت کمپرسور سردخانه بیتزر باید بدانید که موتور بیتزر المانی مدل سیلندر پیستونی در سردخانه ها استفاده می شود. قبل از آنکه اقدام به خرید موتور بیتزر سردخانه کنید، حتما از قیمت کمپرسور بیتزر سردخانه مطلع شوید تا بهترین برآورد قیمت را انجام دهید.

کمپرسور بیتزر در چیلر

چیلر ها در 2 زمینه صنعتی و تهویه مطبوع و خانگی استفاده می شوند. امروزه کمپرسور بیتزر صنعتی و کمپرسور بیتزر تهویه مطبوع از نوع اسکرو بیتزر انتخاب و نصب می گردد. اما در گذشته اکثرا از نوع سیلندر پیستونی نصب و استفاده می شد. کمپرسور بیتزر چیلر از محبوبیت بسیاری نسبت به دیگر برندها برخوردار است. جهت اطلاع از قیمت کمپرسور بیتزر چیلر نوع اسکرو و یا قیمت موتور سردخانه بیتزر، با ما در ارتباط باشید.

کمپرسور های بیتزر با چه نوع مبرد های فریونی کار می کنند؟

کمپرسور های بیتزر بسته به نوع روغن داخل شان با گاز های مختلفی سازگار هستند. روغن های معدنی بیتزر مدل B5.2، B150SH، B320SH ،B100 با گاز R22 و روغن های BSE32، BSE55 و BSE170 با تمامی مبردها سازگار هستند. در کمپرسور بیتزر، مدل هایی که با حرف Y مشخص می شوند (برای مثال کمپرسور مدل 2DES-3Y) دارای روغن پلی اولستر هستند و مدلهای بدون Y (برای مثال کمپرسور مدل 2DES-3) با روغن معدنی شارژ شده اند. همچنین می توان روغن داخل کمپرسور بیتزر را تعویض کرد و با روغن سازگار با مبرد داخل سیستم برودتی شارژ کرد. اگر کمپرسور بیتزر دارید حتما از روغن بیتزر استفاده کنید تا همچنان کمپرسور بتواند کیفیت خود را حفظ کند. استفاده از روغن کمپرسور دیگر برند ها که در اکثر مواقع ارزان ترند، به جای روغن اورجینال بیتزر، عمر مفید کمپرسور ها به طور چشم گیری کاهش می دهد.

لیست قیمت فروش کمپرسور بیتزر

با یک نگاه به لیست قیمت کمپرسور بیتزر آلمان و کمپرسور های دیگر برند ها، متوجه می شوید، موتور های بیتزر از لحاظ قیمت، مقرون به صرفه تر هستند. سازگاری بالای کمپرسور بیتزر آلمان با انواع مبرد ها، صدا و لرزش پایین آن، به کارگیری قطعات و تجهیزات داخلی درجه یک، عمر طولانی و مفید آن در صورت رسیدگی و سرویس به موقع آن، همه و همه از دلایل محبوبیت کمپرسور بیتزر ساخت آلمان در بازار برودت ایران به شمار می رود.

کمپرسور بیتزر قیمت های متفاوتی در بازار برودت دارد. بالا و پایین بودن قیمت کمپرسور های بیتزر ملاک درستی برای تشخیص کمپرسور بیتزر اصل از فیک نیست و فقط باید از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید. انواع موتور بیتزر لیست قیمت های متفاوتی دارد و شما می توانید برای استعلام قیمت کمپرسور بیتزر آلمان یا گروه صنعتی سپاهان سرما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *